SIERPINSKI TEPIH
Autor: Katica Vladimir, Marija RAIČ RAGUŽ, 11. 4. 2016.
- tepih kojeg prave tisuće djece širom svijeta Ovaj ravninski fraktal je prvi opisao WaclaW Sierpinski 1916. godine. Počinje se od kvadrata (nulta iteracija) koji se podijeli na devet jednakih kvadrata (čije su dužine stranica 1/3 početnog). Srednji kvadrat se oduzme (prva iteracija), a postupak se nastavlja na preostalih osam. Sierpinski tepih nastaje nakon beskonačnog broja iteracija.
U tijeku je projekt izrade tepiha sedme iteracije koji će biti dimenzije 43,74 metara i sadržavat će 512 manjih tepiha četvrte iteracije. Planirano je da se završi 2016. godine, što se poklapa sa stogodišnjicom njegovog opisivanja od strane Sierpinskog.
“Sierpinski Carpet Project” je neprofitarna aktivnost koja povezuje djecu cijelog svijeta, koja od naljepnica zajedno prave ogroman geometrijski fraktal, poznat pod imenom Sierpinski tepih.
Autori ovog projekta su José Luis Rodríguez Blancas, profesor s katedre za matematiku Sveučilišta u Almeriji (Španjolska) i David Crespo Casteleiro (zadužen za srednje škole)..
Trenutno ima više od 640 tepiha koji se prave u 41 zemlji svijeta s preko 40960 djece.
Učenici 7.a i 7.b razreda naše škole, zajedno s nastavnicom Marijom Raič Raguž i učenici 1.b razreda s učiteljicom Katicom Vladimir su se također uključili u izradu ovog ogromnog fraktala.
Naš tepih pod rednim brojem 384. bit će dio ovog ogromnog matematičkog tepiha.
Tijekom rada na ovom projektu učenici su se upoznali s pojmom fraktala, primjerima fraktala u prirodi te kako oni nastaju...
I veliki i mali zajedno su sudjelovali na radionici „Priroda najmoćniji dizajner“ gdje su se upoznali s prirodnim fraktalima (paprat, brokula, cvjetača, kristalizirani med, naranča, bor, maslačak, čuvarkuća...)
Učenici su saznali da su fraktali geometrijski oblici bez jasnih dimenzija koji u svom najmanjem dijelu imaju istu strukturu kao cjelina.
Na satu likovne kulture prvašići su crtali tzv. ART-fraktale uz posebnu tehniku crtanja i bojanja. Učenici su bili oduševljeni.
Učenici sedmih razreda su konstruirali Sierpinski trokut, uočavali i bojali slične trokute te im određivali opseg i površinu.
Učenici osmih razreda su crtali Pitagorino stablo (simetrično i asimetrično). Konstruirali pravokutne trokute pomoću Talesova poučka, određivali duljine stranica odabranih trokuta koristeći Pitagorin poučak.
U svojim vrtovima, a i malo dalje pronalazili su fraktale u prirodi! Tako su nam stabljike mrkve, paprati i čempresa predočili na panou i izložili u učionici da bude dostupno i drugim učenicima.
Učenici su se lijepo zabavili, svojim sudjelovanjem pomogli u realizaciji međunarodnog projekta i naučili da matematika može biti jako zanimljiva i kreativna.
1. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
2. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
3. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
4. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.doc
5. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
6. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
7. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
8. razred, OS don Mihovila Pavlinovica.doc
PRO, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
Odgojno-obrazovna skupina, OS don Mihovila Pavlinovica.docx
Skolski projekt Ekovrt, Ivana J..docx
slika1.jpg
Ivana1.jpg
Ivana2.jpg
Ivana 3.jpg
Repetitorij za podmladak HCK 2007.doc
Vijesti iz naseg eko vrta.docx
20200213 131019.jpg
20200213 131039.jpg
20200213 131205.jpg
20200213 100756.jpg
20200213 100840.jpg
20200214 102316.jpg
20200214 103010.jpg
20200214 103152.jpg
20200214 103415.jpg
5 Brosura za Natjecanje mladih.pdf
20230202 121237[1].jpg
20230202 121255[1].jpg
20230202 121318[1].jpg
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Dnevni tisak |
Za nastavnike |
> e matice |
> Portal za škole |
> CARNET |
> MZOS |
> e-knjižnica |
> Priručnik za učenje |
> Sigurnost na Internetu |
> Webmail |
> e-lektire |
> Zlatna djeca |
> Zbornica |