14.10. – 18. 10. 2024.
Učenici naše škole su se i ove godine uključili u aktivnosti nacionalnog Tjedna školskog doručka. Projekt je pokrenuo Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) u sklopu nacionalnog programa Živjeti zdravo, a s ciljem podizanja svijesti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete. Prošlogodišnja tema Zagonetnog jelovnika učenike se toliko dojmila da su s nestrpljenjem čekali ovogodišnju temu i zadatke.
Povodom petog rođendana nacionalnog Tjedna školskog doručka, ovogodišnja tema bila je Pet na dan. Cilj ovogodišnje teme je osvijestiti važnost konzumacije voća i povrća kako bi se osigurao odgovarajući unos hranjivih tvari važnih za naše zdravlje. Zadatak je bio tijekom tjedna pojesti najmanje 5 porcija različitog voća i/ili povrća, a svaki je dan u tjednu nosio i nove zadatke.
U svakodnevnim aktivnostima tog tjedna sudjelovali su učenici pod vodstvom svojih učiteljica:
1.a – Mateja Krstičević, 1.b – Nevena Mataga, 2.a – Jelena Bebić, 3.a – Nikolina Doko,
4.a – Katarina Petković Galov, 4.b – Natali Bubalo.
Cijeli smo se tjedan zaista trudili ostvariti predviđene zadatke. Učenici su bili motivirani u pripremi, prezentiranju te analizi zadataka.
1. dan – I doručak treba svog superjunaka: Učenici su donijeli svoje omiljeno voće/povrće te smo prebrojavanjem glasova birali kraljicu/kralja voća i povrća. Povezujući s naučenim, podatke smo prikazivali tabličnim i grafičkim prikazom podataka, dok smo naše glavne junake posebno oslikavali.
2. dan – Doručak koji ti daje supermoć: Pazeći na nutritivnu vrijednost doručka, učenici su pripremili svoj superdoručak te su ga donijeli u školu. Bilo je zanimljivo razgovarati o njihovim izborima, sastojcima i samoj nutritivnoj vrijednosti doručka. Zajedno smo složili dugu s različitim voćem i povrćem koju smo zatim rado kušali. Osmisli smo i prezentirali svoj doručak koji nam daje supermoć za svaki dan u tjednu.
3. dan – Pripremi superdoručak: Podijeljeni u skupine učenici su pripremali svoj zamišljeni superdoručak. U njihovoj izvedbi nastali su razni smoothiji, sendviči i tanjuri bogati raznim voćem i povrćem. Svi su učenici nagrađeni za trud te su rado kušali pripremljene obroke.
4. dan Svaki dan „5 na dan”. – Našu školsku kuharicu ugostili smo u našim razredima te smo joj olakšali današnji posao jer su naši učenici samostalno slagali svoje sendviče obogaćujući ih povrćem kojeg su pripremili. Kuharicu smo zamolili i za savjete kako osigurati 5 porcija voća/povrća na dan nakon čega smo samostalno složili svoju tablicu s planom. Uvjerili smo se kako i nije teško ako promišljamo o svom odabiru.
5. dan Zabavljaj se i otkrij svoje supermoći! – Posljednji dan bio je posebno zanimljiv. Zaista smo se zabavili i poigrali raznim voćem. Nastali su razne kombinacije voćnih ražnjića, oblika i voćnih salata, a posebno zanimljivo bilo je kušanje voća s povezom i pogađanje. Učenici su bili vrlo uspješni u pogađanju voća kojeg su kušali što nas posebno veseli jer ukazuje da je voće i inače dio njihovih jelovnika.
Osim u školi, učenici su se i kod kuće trudili provoditi temu „5 na dan” što su potvrdili slanjem fotografija i prezentiranjem prethodnog dnevnog jelovnika u školi. Kroz ovaj projekt ponovno smo naučili nešto novo, a posebno nas se dojmilo kako i tema voća i povrća koja se činili vrlo jednostavnom može biti zanimljiva. Učenicima je bilo žao što tjedan završava zbog čega smo dogovorili određene aktivnosti provoditi kad god smo u mogućnosti.
Kako smo se proveli i na koji način poigrali voćem i povrćem možete pogledati u priloženoj fotogaleriji.