2019-10-04 20:35:45 Obilježili smo Svjetski dan učitelja Često čujemo kako je biti učitelj jedno je od najstresnijih i najpodcjenjenijih zanimanja u današnjem društvu. Zbog čega se to u javnosti tako percipira ? Koliko se danas učitelji osjećaju poštovani, cijenjeni i shvaćeni ? U dva neovisna istraživanja provedena u Velikoj Britaniji u posljednjih pet godina među četiri najstresnija zanimanja našlo se i učiteljsko ( samorazumljivo su sva navedena stresna zanimanja bila ona koja se obavljaju u izravnoj interakciji s ljudima ). Postavlja se i pitanje: jesu li učitelji prepoznati kao oni s najodgovornojom zadaćom u društvu - osposobljavanjem djece odn. mladih ljudi za stjecanje znanja, vještina, ali i povjerenja i prihvaćanja općeljudskih vrijednosti, često zanemarenih u današnjem vremenu: poštenja, pravednosti, radišnosti, empatije, poštivanja drugih i njihovih mišljenja...? U današnje vrijeme, kada se trči za novim, ljepšim i popularnijim modelom svega i svačega, koliko vrijedi dobar učitelj ? Koja je njegova cijena? Cijenimo li učiteljski napor da djeci približe svijet koji na njih čeka, osvijeste njihove kvalitete i mogućnosti, razvijaju stavove? To su sve pitanja koja se nameću pri promišljanju o ulozi učitelja u današnjem društvu. Ta su pitanja i ovaj tjedan bila u fokusu jer su se u našoj školi odvijale različite aktivnosti čiji je zajednički cilj obilježavanje Svjetskog dana učitelja i kojima su učenici pokazali svojim učiteljima da cijene njihov trud i prepoznaju njihovo zalaganje i rad. Aktivnosti su osmislile i koordinirale učiteljice Hrvatskog jezika Ana Jogunica i Helena Bjeliš. Tako su na satovima Hrvatskog jezika učenici čitali književne tekstove i pisali radove vezane uz ovu tematiku, ukrašavali čestitke s različitim zrncima mudrosti, lijepim citatima o učiteljima i učenju koje su kao mali znak pažnje ( zajedno sa slatkim iznenađenjima u obliku čokoladica ) darivali svim učiteljima. Najbolji literarni radovi izloženi su u predvorju škole. Također su pripremili svojevrsnu malu anketu kojom su zamolili učitelje da objasne zbog čega su izabrali biti učitelji, što ih je motiviralo za taj posao i zbog čega ga vole. Neke od izjava naših učitelja prenosimo ovdje. „ Zašto biti učitelj? Biti učitelj znači biti dijete cijeli život, svakodnevno biti u okruženju mladosti, veselja, bezbrižnosti, iskrenosti, kreativnosti... Volim djecu, svaki dan uživam u njihovu društvu. Osjećam se kao kraljica u svom razredu.“ „ Bez obzira na to što se u današnjem društvu učitelji ne poštuju niti cijene puno, biti učitelj nešto je posebno. Sinergija triju komponenata: poučavanja, odgoja i izazova razlog su mojeg odabira ovog zanimanja. Volim djecu i njihov način razmišljanja, ideje, pomisao da sudjelujem u njihovu učenju za život.“ „ Splet naoko nepovezanih slučajnosti utjecao je da postanem učiteljica. Razlog zašto ga volim je taj da mogu biti“vječno dijete“, ali i svijest da učitelj može potaknuti djecu da se usude mijenjati svijet, postati hrabri i slobodni.“ „ Rad s djecom me ispunjava i nadam se da odgajamo i obrazujemo nositelje budućnosti. Za ovaj posao motivirala me ljubav prema glazbi i želja da to prenesem na druge.“ „ Učitelj je vrlo plemenito zanimanje u kojem imamo priliku dati najbolje od sebe. Volim posao učitelja jer volim djecu i poučavanje. Raduje me mogućnost da na djecu utječem da shvate kako je znanje moć te da spoznaju vrijednost života i učenja.“ „Posao učitelja volim zbog djece koju susrećem i zbog mogućnosti da svojim znanjem, upornošću i emocijama podučim, usmjerim i djelomično oblikujem osobe oko sebe. To nosi veliku radost, ali odgovornost koju s veseljem prihvaćam.“ „ Razvijanje kreativnih potencijala u djeci nosi radost i meni i njima. Volim vidjeti zadovoljstvo učenika svojim postignutim rezultatima, zadovoljstvo koje donosi kreativni rad.“ „ Biti učitelj je poziv koji ti vraća višestruko od onoga što uložiš. Poziv koji oblikuje i gradi svakoga od nas.“
SRETAN VAM SVJETSKI DAN UČITELJA!
|
Osnovna škola don Mihovila Pavlinovića Metković |